Run 728 x 90

dijous, 14 de març del 2013

Què volen aquesta gent? / What do they want?

De vegades faig de professor. De vegades, de pare. I, de vegades, de coach, i fins i tot de consultor. I em pregunto sovint què volen els meus alumnes, els meus fills, els meus coachees, els meus clients. Molts són adolescents (aquella etapa que va dels 10 als 50 anys, si fa no fa...), i de vegades em sembla que no sé què volen de mi. Per tant, he anat a buscar respostes. I les he trobat a internet. Angela Meiers, professora d'Iowa preocupada com jo pel que volen els seus alumnes, ha publicat a la seva Web una enquesta que va fer als seus alumnes. El que volen, i el que es mereixen. També he trobat un vídeo amb el decàleg del que els alumnes esperen dels seus professors. Us el resumeixo, perquè m'ha semblat que es pot aplicar a tots els àmbits de la meva vida: com a professor, com a coach, com a consultor, en la relació amb els altres en general, em serà molt útil tenir present el que esperen de mi.

1. Somriu-me; això em dóna confiança.
2. Adona't que hi sóc; no sóc estúpid, ni mandrós.
3. Estima'm.
4. Creu en mi; puc canviar.
5. Confia en mi; tots fem errors i jo vull aprendre'n.
6. Escolta'm; les meves opinions importen.
7. Sigues la meva font d'inspiració; jo sóc necessari, puc i vull.
8. Ajuda'm; deixa que faci preguntes, i ensenya'm com; no em diguis nomes com.
9. Dóna'm poder; dóna'm una oportunitat.
10. Honora'm; no sóc només un acudit; mereixo que em respectis.

Què en penseu? Això és el que vosaltres espereu dels vostres professors / pares / coaches / consultors? Quina llista faríeu, els adolescents d'aquí? Espero els vostres comentaris.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sometimes I am a teacher. Sometimes, I am a parent. And sometimes I am a coach, and even a consultant. And I often ask myself what do others want from me: students, my son and daughter, coachees, clients. Most of them are teenagers (from 10 to 50, more or less...), and sometimes I think I don't know what do they want. So I've been looking for answers. And I have fond them at Internet. Angela Meiers, a teacher for Iowa who is also worried about what do her students want, has posted in her Website the results of an interview to teenagers. What they want, and what they deserve. I have also found a video, with the main 10 points that teenage students want from their teachers. All 10 points can be applied to everything I deal with. And it will be very helpful to keep this list in mind.

1. Smile at me; this will give me confidence.
2. Notice me; I'm not stupid, I'm not lazy.
3. Love me.
4. Believe in me; I can make a change.
5. Trust me; we all make mistakes and I want to learn from them.
6. Hear me; my oppinion matters.
7. Inspire me; I am needed; I can and I will.
8. Help me; let me ask questions; show me how, don't tell me how.
9. Empower me; give me a chance.
10. Honor me; I am not a joke; I deserve to be honored.

What do you think of this list? Is this the kind of things you expect from your teachers / parents / coaches / consultants? What is the list that our teenagers would make? I'll welcome all your comments.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada